زبانشناسی کاربردی
بررسی راهبردهای فراشناختی در خواندن متون بر‌خط و تفکر انتقادی و رابطه آنها بین دانشجویان زبان انگلیسی از طریق روش ترکیبی

کبری مربوط؛ علی روحانی؛ عزیزالله میرزایی

دوره 9، شماره 1 ، تیر 1399، ، صفحه 151-182

https://doi.org/10.22054/ilt.2020.50833.475

چکیده
  عصر اطلاعات دیجیتال، راهبردها و مهارتهایی را می‌طلبد که در درک‌ مطلب متون علمی بر‌خط ضروری هستند. همچنین، پژوهشها بر نقش مهم تفکر انتقادی در حوزه‌ آموزش تاکید دارند. بنابراین پژوهش ترکیبی توضیحی-متوالی جهت بررسی اهداف زیر طراحی شد: (الف) تعیین راهبردهای فراشناختی در خواندن متون بر‌خط و تفکر انتفادی دانشجویان زبان انگلیسی و (ب) رابطه‌ی ...  بیشتر

بررسی رابطه میان فرسودگی تحصیلی و هوش هیجانی در دانشجویان زبان انگلیسی در ایران به روش پژوهش ترکیبی

علی روحی؛ مرضیه اسمعیل وندی

دوره 5، شماره 1 ، تیر 1395، ، صفحه 160-135

https://doi.org/10.22054/ilt.2016.7729

چکیده
  از آنجایی که فرسودگی در حوزه آموزش همواره مورد توجه بوده است، بررسی آن درمیان دانشجویان زبان انگلیسی و ارتباط آن با دیگر متغیرها، نظیر هوش هیجانی که شاید به کاهش منشا آن کمک کند، از اهمیت برخوردار است. بدین جهت، تحقیق حاضر برای بررسی اهداف زیر طراحی شد: (الف) تعیین میزان فرسودگی تحصیلی و هوش هیجانی در میان دانشجویان زبان انگلیسی؛ (ب) ...  بیشتر